En del av min berättelse...♥

Hejhej, tänkte skriva ner en del av min berättelse. Det kommer andra delar senare :.-))

Resan till Afrika

Jag skrev klart min sista mening på min novell innan jag lämnade in den till Annelie min lärare. Hon läste den på bara några minuter och såg nöjd ut.
” Jättebra, Jamilla. Du har väldigt bra fantasi och det gör novellen till ett fantastiskt äventyr!” Sa hon och klappade mig på axeln och gav mig novellen tillbaka.
” Tack, ska jag fortsätta skriva senare tycker du eller ska jag avsluta den?” Frågade jag Annelie.
” Jag tycker att du ska fortsätta skriva såklart, men nu hinner du inte. Det är rast om fem minuter.” Sa Annelie och log varmt.
Jag nickade och la min novell i min låda och gick och satt mig. Eftersom det bara var fem minuter kvar av lektionen så tog jag inte upp något arbete.
Jag tittade på Zarah om hon gjorde något. Och nej, det gjorde hon inte.
” Du, Zarah. Vi sticker till dig på håltimmen.” Viskade jag.
Hon tittade upp från bordet!
”Ja Jamilla.” Viskade hon tillbaka.
Jag slog en blick på klockan, 9.00
.” Rast nu mina elever, var tillbaka om en timme till provet!” Sa Annelie.
Jag fick ett glädje rusch och sprang ut i den varma luften! Solen värmde och jag kunde inte känna mig bättre än någonsin. Efter skolan idag skulle jag och pappa åka till Danmark över helgen och min lillebror skulle inte följa med!
” Ska vi sticka Jamilla?” Sa Zarah vänligt.
” Ja, ska bara ta min cykel!” Sa jag och skuttade fram till min underbara cykel. Jag fick den när jag fyllde år förra veckan. Jag fyllde 13 år och är nu äldst i klassen.
Jag steg på cykeln och cyklade efter Zarah.
När vi var framme var jag jätte nyfiken på hennes nya katt.
” Åh. Är den snäll?” Frågade jag.
” Jaja, ja de är den. Låt mig bara låsa upp dörren Jamilla!” Skrattade hon.
När hon öppnade dörren så kom det ut en liten liten svart-vit fluffig kattunge som var så nyfiken så.
” Naw så gullig Zarah. Lille Ludwig!” Sa jag och tog upp den i knäet direkt.
” Mm, du är vägen Jamilla.” Sa Zarah lite irriterat.
” Oj, ursäkta mig.” Sa jag och ställde mig åt sidan med Ludwig i famnen.
” Ska vi äta mellis eller?” Ropade Zarah från köket.
” Ja visst.!” Sa jag och la ner Ludwig och tog av mig ytterkläderna.

Kommentera vad ni tycker ;-) ♥
Ellinor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0