Bråk

Bråk är onödigt. Vissa bråk kanske aldrig blir lösta. Men de flesta bråk gör det.
Nuförtiden så börjar man bråka för en sån liten liten sak, och det kan bi så j*vla stort till slut. Det är rätt ut sagt synd med bråk. Man kan mista sina vänner pga ett litet sånt där bråk...varför inte bara säga förlåt från början än att fortsätta, "Nä men hållkäften" och bla bla bla. onödigt! Okej visst, jag kanske inte är sån som säger förlåt direkt.. Jag erkänner att jag kanske tjafsar vidare lite grann och så blir det spänning i klassen några dagar. Men det har faktiskt förändrats! Jag ger mig inte in i bråk längre.
Det jag tycker är ett bra tips:
Aldrig ge dig in i bråk som du själv inte vart med i från början, det slutar aldrig väl.
Om du är med i ett bråk, gå ifrån istället för att stå kvar och tjafsa..Det gör bara saken värre ju.
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Om ni verkligen tänker efter. Vad är alla dessa bråk värt? Ingenting nej. Det bara fördärvar vänskap och förtoenden...♥
Komentera vänligen♥
Éllinor♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0